woensdag 12 januari 2011

De kracht van Vertrouwen

Een website of online winkel moet absoluut betrouwbaar over komen. De bezoeker moet vertrouwen hebben in producten of diensten, maar ook in het bedrijf. Nog steeds kom ik websites tegen die niet open zijn met hun gegevens. Dat is erg onverstandig, want er moet een vertrouwensband zijn - of noem het een goed gevoel - wil de bezoeker actie ondernemen.

Factoren die vertrouwen kunnen wekken zijn:

  • Kamer van Koophandelnummer (verplicht!)
  • Alle adresgegevens, liever niet alleen een postbusnummer
  • Telefoonnummer vermelden (en zorg er dan voor dat u altijd goed bereikbaar bent!)
  • Foto's (wie is wie?)
  • Referenties
  • Krantenartikelen
  • Transparant zijn over werkwijze
  • Professionele website
Maar er zijn meer factoren die het vertrouwen vergroten. Bijvoorbeeld als u laat zien dat u echt veel verstand heeft van dat onderwerp. Zeg niet alleen dat u expert bent, maar laat het ook zien door bijvoorbeeld het schrijven van artikelen en plaats die op uw website.

Of vertel klanten wat zij kunnen doen als zij niet tevreden zijn over een product. Kan men bestellingen eenvoudig terug sturen? Blijven er niet teveel raadsels over (bijvoorbeeld over verborgen administratiekosten, verzendkosten, enzovoort).

Wat doet u om vertrouwen te wekken bij uw klanten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten