zaterdag 19 februari 2011

De Purple Cow van uw website

Een koe in een weiland vol met koeien valt niet op. Een paarse koe in de wei wel. Dat kunt u in uw achterhoofd houden als u wilt opvallen met uw website.
In het boek The Purple Cow van Seth Godin wordt uitgelegd hoe je marketing kunt aanvullen met de Purple Cow. Uitgangspunt is dat u iets opvallends doet, iets uniek, waardoor uw doelgroep vanzelf uw product verder verspreid (niest).

Hoe kun je dat toepassen op uw website:
1. Richt u op een bepaalde (kleinere) doelgroep die behoefte zal hebben aan uw product/dienst.
2. Kijk hoe uw concurrenten een soortgelijk product presenteren op internet. En doe het dus niet zo.
3. Bedenk iets unieks, iets spannends, iets opvallends rond uw product.
4. Presenteer het aantrekkelijk, maar anders dan anders. Bijvoorbeeld door het gebruik van tegenstellingen, door iets niet logisch te doen, of met opvallende filmpjes of slideshows.
5. Zorg dat men het makkelijk door kan vertellen met een tell-a-friendmodule.
6. Vergeet niet om te vertellen hoe men aan het product/dienst kan komen. Maak het de bezoeker makkelijk!
7. Stel eventueel nog iets opvallends in het vooruitzicht als men actie onderneemt.

Blijf wel actief. Niets gaat vanzelf. Gebruik social media om uw Purple Cow verder te verspreiden.