donderdag 7 april 2011

Out of the box denken

Ik wil nog een keer benadrukken dat onderscheiden een zo belangrijke succesfactor is! Afgelopen week heb ik weer een aantal klanten gesproken die eigenlijk alleen maar kijken wat hun concurrent doet om dit vervolgens na te doen. Dan loop je achter de feiten aan! Om op te vallen en succesvol te zijn, moet je juist uniek zijn, anders dan anders en daardoor opvallen!

Richt je daarmee wel op je product of je dienst. Want een website geheel anders dan anders, kan juist ook tegen je werken. Klanten raken de weg kwijt op de site voor de interesse voor het product is gewekt.

Een goede manier om onderscheidend te zijn, is je volledig richten op een bepaalde niche. Bijvoorbeeld een boekenwinkel met alleen maar boeken over de natuur. Je bent nu meteen specialist op het gebied van dit soort boeken. Of een coach voor burnoutklachten bij onderwijspersoneel. Verkoop je online sieraden? Maak dan een webshop met alleen maar witte sieraden. Je bent nu afwijkend en dat valt op!

Pak papier en schrijf eens op wat bij jou opvallend anders kan zijn. Het kan niet gek genoeg zijn. En een paar dagen later ga je kijken wat haalbaar is, waar je een goed gevoel bij hebt. Succes!